top of page
  • Zijn alle producten die ik op jullie socials zie, ook in de webshop te koop?
    Niet altijd! We delen graag onze nieuwste creaties op Instagram en Facebook, maar enkel een selectie hiervan komt in de webshop. Zie je iets leuks dat je online niet terugvindt? Stuur ons een berichtje, dan kijken we wat mogelijk is!
  • Zijn jullie bloemen echt of blijvend?
    Alle bloemen in onze webshop zijn volledig blijvend! De voordelen: Ze verwelken nooit en blijven altijd fris! Je hoeft ze géén water te geven 😊 Plus, mocht je een getalendeerde "planten- en bloemenkiller" zijn: we got your back: deze krijg je NIET stuk! 😃 Duurzaam en ecologisch verantwoord Een investering die je er in no time uithaalt. Reken maar eens uit wat een vers boeketje kost... en bedenk dan dat je voor de kostprijs van twee à drie boeketjes al een exemplaar hebt dat je jarenlang kan koesteren!
  • Hoe zit het met grafwerk en flurnes?
    Ons grafwerk is verzwaard, dus het waait niet zomaar weg. Flurnes zijn er in verschillende maten. De afmetingen staan steeds duidelijk vermeld in de webshop.
  • Ik heb iets gezien op jullie socials dat niet in de webshop staat. Kan ik het toch bestellen?
    Ja hoor, stuur ons even een berichtje! We kijken graag samen of we het alsnog kunnen verzenden.
  • Flurnes... wat zijn dat?
    Flurnes zijn niet zomaar urnes. We benoemen hen liever als "zielenhuisjes" omdat ze naast de assen, ook een plekje bieden aan de ziel van je dierbare. Enkele typische kenmerken van onze Flurnes: De binnenkant van elke Flurne heeft een bodempje in dezelfde kleur als de buitenkant, zodat degene die erin rust, ‘mooi zit’. Zo is de binnenkant net zo leuk als de buitenkant. Vinden we belangrijk. Het puntige deksel - oftewel het 'feesthoedje' - op sommige Flurnes staat voor het vieren van het leven! Zo herinnert de Flurne je elke keer als je er voorbij loopt om de mooie herinneringen samen te koesteren, en dankbaar het "leven samen" te vieren - ook al moest je fysiek afscheid nemen. Onze Flurnes worden bewust met een koordje gesloten in plaats van met lijm. Dat voelt gewoon beter. We willen met onze Flurnes de assen van onze dierbaren niet ‘opsluiten’, maar een rustplek in ons midden geven die gezellig aanvoelt. Bij elke Flurne ontvang je een kaartje met de symboliek 🤍 Er hangt ook een naamlabel aan waarop je - indien je dit wilt- de naam of koosnaam van je dierbare kan vermelden. Flurnes zijn er niet alleen voor mensen, maar zijn ook perfect geschikt voor dieren. We adviseren om de assen in een zakje in de Flurne te stoppen. Zakjes passen zich immers goed aan aan de vorm binnenin. Misschien heb je hulp nodig hierbij? Een tip: Je kan dit altijd even vragen bij je begrafenisondernemer. We hebben al goede ervaringen ermee, ze helpen je in de meeste gevallen met de glimlach verder en hebben zelfs speciale zakjes hiervoor!
  • Aardmannetjes: wat is hun symboliek en waar staan ze voor?
    Aardmannetjes zijn unieke keramieken figuurtjes die het leven in al zijn vormen vieren. Ze symboliseren geboortes, mijlpalen, of: ze eren wie we verloren hebben. Elk aardmannetje is uniek! Ze zijn stuk voor stuk met liefde gemaakt, en we staken er héél veel goede vibes in 🥰 Hun letterlijke symboliek luidt: "Aardmannetjes vieren het leven. Het leven dat nog moet beginnen, het leven dat volop bezig is, met alle onvergetelijke momenten, of dat gene dat mooi en betekenisvol was." Echte aardmannetjes uit het Blommehuys dragen een officiele stempel op hun rug of bovenbeen - hieraan herken je hen! Ze zijn ca. 25-27 cm groot. (Blijkbaar is het inschatten van hun maat moeilijk vanop foto 😃)
  • Zijn aardmannetjes enkel geschikt voor het gedenken van overleden dierbaren?
    Nee, absoluut niet! Door hun brede symboliek "Vier het leven" zijn ze evenzeer uitermate geschikt voor geboortes, verjaardagen, pensioenvieringen en tal van andere 'levens-mijlpalen' 🥰 Ze zijn in feite het ideale geschenk voor mensen 'die alles al hebben' 🎁 - want 'VIER HET LEVEN': deze mooie boodschap zou je op geen enkele andere manier letterlijk kunnen géven! ❤
  • Hoe kan ik betalen?
    In onze winkel kan je zowel contant als met Bancontact betalen. Online werken we met het veilige betaalsysteem van Mollie 😊 Cadeaubonnen kunnen alleen in onze fysieke winkel verzilverd worden, helaas nog niet online.
  • Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?
    Jazeker! Als je uit de buurt bent, kan je je bestelling kosteloos via de webshop laten inpakken en klaarzetten. Je kan het dan ophalen tijdens onze openingstijden. Raak je er dan niet? We hebben ook een "afhaalkist". Contacteer ons even, dan komen we er samen wel uit!
  • Kan ik een product retourneren?
    Omdat de meeste van onze producten met de hand worden gemaakt, het verzenden van deze kwetsbare keramieken spullen een risico op zich is voor eventuele retouren- en sommige artikelen zelfs gepersonaliseerd zijn - kunnen we hiervan geen retouren of ruilingen accepteren. Tenzij er natuurlijk iets mis is met je bestelling. Laat het ons in dat geval zéker weten!! Op https://www.hetblommehuys.be/privacyenalgemenevoorwaarden vind je onze verkoopvoorwaarden terug. Een hoop stijve, verplichte nummertjes 😅 Onthoud vooral hieruit dat we geen moeilijke mensen zijn, en altijd meedenken over oplossingen.
  • Cadeaubonnen: hoe zit het daarmee?
    Cadeaubonnen hebben we! Je kan ze fysiek komen shoppen in ons Blommehuys (ze worden keileuk verpakt, trouwens 🥰) Digitale cadeaubonnen zijn er niet. Kreeg je een cadeaubon? Wat leuk! 😃 Van harte welkom om hem in het Blommehuys te komen verzilveren! In de webshop gaat dit helaas (nog) niet. Onze cadeaubonnen zijn één jaar geldig na de datum die erop vermeld staat.
  • Er wordt mij in de webshop om een 'naam op het label' gevraagd. Wat bedoelen jullie daarmee?
    Als je een aardmannetje of een Flurne bestelt, is het belangrijk dat wij weten welke naam we op het label mogen vermelden 😊 Voor andere producten is dit natuurlijk niet van toepassing, maar we weten niet hoe we dit veld kunnen wegwerken in die gevallen 😃 Voel je vrij om dan gewoon iets leuks te schrijven, of het gewoon leeg te laten! Allemaal goed 🎈
  • Hoe en wanneer verzenden jullie?
    Wij versturen meestal op woensdag en in het weekend. Heb je iets dringend nodig? Laat het ons even weten, dan kijken we wat we kunnen doen. Verzendkosten: €7,50 – gratis vanaf €150! We verzenden ook naar het buitenland! Moest je problemen ondervinden met onze webshop, geef even een gil. Dan kijken we mee ❤
  • Worden bestellingen als cadeautje ingepakt?
    Jazeker, dat is ons handelsmerk! Wij pakken alles met liefde en zorg in, zodat jij een perfect afgewerkt cadeautje kan geven - alsof je het zó in het Blommehuys zelf kwam halen! 🥰
  • Wat als mijn bestelling beschadigd aankomt?
    We verpakken alles breekveilig en met de grootste zorg. Mocht er toch iets niet helemaal goed aankomen, laat het ons dan meteen weten met foto’s, zodat we dit kunnen regelen met de vervoerder. We zorgen altijd voor een oplossing!
  • Wanneer is Het Blommehuys open?
    Wij openen onze deuren op: Vrijdag: 14:00 – 18:00 Zaterdag: 10:00 – 12:00 Speciale openingstijden (zoals met Moederdag of Kerst) delen we altijd op onze sociale media, dus houd ons daar in de gaten!

© 2025 het Blommehuys  - BTW: BE0763 650 118 | Gratis verzending boven 150 euro!

bottom of page